خط تولید انواع وزنه آسانسور فلزی

خط تولید انواع وزنه آسانسور فلزی | تولید وزنه تعادل به دلیل کاربرد آن که یکی از قطعات مهم در عملکرد صحیح آسانسور می باشد. همانطور که میدانیم وزنه ها آسانسور ها یکی از قطعات مهم در آسانسور است که وظیفه تعادل بار در آسانسورها را بر عهده دارد.

در این مقاله در مورد کارایی و نقش وزنه آسانسور و نحوه محاسبه تعداد آن در آسانسور های مسکونی مطالبی را بیان می کنیم.

تولید وزنه آسانسور

تعداد وزنه در آسانسورها، با توجه به ظرفیت آسانسور محاسبه می شود

این وزنه ها در ابعاد و اندازه های مختلفی نیز طراحی می شود.

قیمت این نوع وزنه های آسانسور نسبت به وزنه های بتنی بیشتر است و بنابراین در زمانی که نتوان از وزنه بتونی گالوانیزه استفاده کرد می توان وزنه چدنی را در آسانسور به کاربرد. همچنین در مواقعی که فضای چاهک کم است و نیاز به قاب وزنه باریک تر با وزن سنگین تر می باشد از وزنه تعادل چدنی آسانسور استفاده می شود.

تولید وزنه تعادل آسانسور

وزنه آسانسور گالوانیزه

وزنه آسانسور های گالوانیزه در یک قالب فولادی کنار یکدیگر به صورت فیکس قرار می گیرند. و همچنین قالب ها با پیچ محکم بسته می شود. در گذشته وزنه آسانسور پلاستیکی به دلیل قیمت ارزان آن در آسانسورها به کار می رفت؛ ولی در حال حاضر براساس استانداردهای جدید باید برای عملیات نصب و راه اندازی آسانسور از وزنه تعادل های گالوانیزه استفاده شود.

انواع وزنه تعادل

تولید وزنه تعادل در انواع مختلف و روش های مختلفی ساخته می شود.

انواع وزنه آسانسور:

 

  • وزنه سربی
  • بتنی
  • چدنی
  • فلزی
  • گالوانیزه

هر یک از این انواع وزنه ها دارای چگالی متفاوتی هستند. وزن های سربی چگالی بالاتر و بتن چگالی کمی دارند.

تولید وزنه آسانسور یکی از خدماتی است که در شرکت وزنه خسروی ( تولید وزنه تعادل ) ارائه می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

کاربرد وزنه آسانسور

وزنه تعادل در آسانسورها به منظور متعادل نگه داشتن کابین استفاده می شوند. برای حفظ تعادل در آسانسور باید وزنه و کابین آسانسور به حالت آویزان باشند که این کار به وسیله زنجیرها یا سیم بکسل های فولادی یا زنجیرهای غلتک انجام می گیرد.

برخی از وزنه ها با وزن ۳۵ کیلوگرم  با بتن پر شده‌اند و دارای روکش پلاستیکی هستند، درون قابی در داخل وزنه تعادل روی هم محکم می شوند. در این صورت هنگام تکان‌ های شدید آسانسورها یا زمان پاراشوت از قاب خارج نمیشوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس